Er sproget blevet for aggressivt når der skal sælges lån på nettet?

I dag ser sprogcenteret på det danske sprog i forbindelse med lån og låneansøgninger på nettet. Efterhånden som bankerne lukker for mulighederne for at almindelige mennesker kan låne, bliver mulighederne for at udlåne penge til høje renter større og større for en skov af mindre firmaer.

Spørgsmålet er om det er gået for vidt og om den aggressive markedsføring har taget overhånd.

En af de nye lånetyper er de såkaldte kviklån.

Her reklameres med hurtige lån hvor der ikke skal stilles sikkerhed, til gengæld skal man se sig godt for da renterne ofte kan være skyhøje. Der er bestemt også udbydere af disse kviklån der er reele og gode virksomheder, men når man ser en stort blinkende reklame der reklamerer med at låne penge til forbrug, skal man altså lige se på de årlige omkostninger ved at have lånet.

Læs også: Årlige låneomkostninger på 1.410 pct – finanswatch.dk

Som man kan se af foregående link skal man altså passe på når man benytter disse lån og det vigtigste er at man ser på ÅOP, hvilket er den samlede årlige rente, inkl. gebyrer.

Der findes mange steder på nettet hvor man kan sammenligne disse kviklån og det er vigtigt at finde det korrekte sted at låne i forhold til ens situation, så man ikke hopper på det første og bedste tilbud, som måske ender med at koste en masse penge, som slet ikke var nødvendigt.

Comments are closed.