Sprog der konverterer til salg

I dag skal vi tale om sprog i forhold til konvertering og jeg vil se nærmere på nogle sider der gør det godt.

Sproget er en vigtigt faktor ligesom grafik på en side er det, men der er stor forskel på hvad sprog og grafisk udseende gør i forskellige brancher. Et åbenlyst eksempel er forskellen på en malermester og et reklamebureau. Hvis en et reklamebureaus hjemmeside indeholder småfejl, både sproglige og grafiske, så ryger tilliden til at de kan gøre deres arbejde helt i bund.

Modsat er det for malermesteren. Er der småfejl både grafiske og sproglige gør det egentlig ikke så meget, da det vigtigste er at man får indtrykket af at han kan sit arbejde.

Jeg har talt med en af de malermesterer der ligger i top på Google men som ikke umiddelbart har den flotteste side, rent grafisk. Siden jeg har set nærmere på er http://raad-mal.dk/ og jeg har talt med ejeren som fortæller at han får rigtigt mange henvendelser på grund af hjemmesiden. I forhold til almindelig konverteringsoptimering, så giver det nok ikke så meget mening, men jeg synes faktisk siden gør det godt. Malermesten opdaterer ofte sin side med nyheder og opgaver der er veludført, han optræder med tydeligt billede og adresseoplysninger.

En anden case hvor jeg også har talt med ejeren er http://mobilabonnementpriser.dk/ som har en ny moderne side, hvor du kan sammenligne mobilabonnement priser. Og her er min pointe så; den side SKAL være i top på alle måder for at virke seriøs. Du kan ikke sælge en moderne teknisk ydelse og ligne noget fra forrige årtusinde. Siden er i øvrigt smart da den hjælper de besøgende med at finde det billigste mobilabonnement, og samtidig tjener siden penge for hver person de henviser til en mobiludbyder, hvor kunden signer op.

Internettet er som en levende organisme der hele tiden udvikler sig, og man ser i højere og højere grad sider der laves af meget professionelle mennesker, fremfor bare naboens knægt der stykker noget sammen. Det er dog stadig ikke mange der virkelig går op i det sproglige og tester det af.

Og hvad mener jeg så med at teste det af? Jo man kan udføre A/B splittests hvor man laver to versioner af sin hjemmeside og samtidig sporer forskellige ting, f.eks. hvor mange der skriver sig op til at modtage ens nyhedsbrev. Det kan være at teksten i sidebaren hvor man kan tilmelde sig blot skal ændres en smule for at man får 50 % flere der skriver sig op.

Men her er nettet stadig ungt. Der er ikke mange der laver splittests og slet ikke på teksterne på en side, men det kan altså godt betale sig.

 

 

Comments are closed.