Sproget ændrede en del på kvalitetsmøblers hjemmeside

Jeg har hjulpet en online/offline forretning med deres sprog på deres hjemmeside. Siden sælger egetræsmøbler, bl.a. egetræs borde, TV-borde i eg, egetræsstole m.m.

Da jeg første gang tog et kig på siden kunne jeg se at de generelt havde skrevet et meget teknisk sprog. Mål og tekniske termer dominerede men der var ikke særligt mange ord der relaterede til noget folk vil søge på, på Google.

For brugeren var det faktisk heller ikke helt optimale tekster.

Havde folkene bag siden lavet en fejl? Nej faktisk ikke. De er nørder indenfor deres branche og brænder for deres produkt og har jo blot beskrevet produkterne som de ser det. Derfor var det nødvendigt at få rettet op på tekster så de blev mere venlige overfor læseren og samtidig have i baghovedet at folk også skal kunne finde produkterne på hjemmesiden.

Siden jeg taler om er http://www.kvalitetsmoebler.dk/ der som sagt sælger egetræsmøbler fra deres fysiske forretning og bruger nettet som et udstillingsvindue. Nu er alle tekster rettet til og søger folk på rigtigt mange termer indenfor egetræsmøbler, ege borde etc etc vil de om kort tid når Google har indekseret siden, langt bedre bliver fundet.

Det er faktisk søgemaskineoptimering når det er bedst. Man går ikke ind og manipulerer med resultater eller kommer op på alle mulige ord der ikke relaterer til ens produkter, nej man har faktisk tværtimod rettet teksterne til så man kan blive fundet lige præcis på ens produkter. Bedre kan det jo ikke blive.

 

Comments are closed.